Aviva została wprowadzona w 2002 roku jako globalna marka grupy, która powstała po połączeniu Commercial Union, General Accident i Norwich Union. W latach 2002-2010 marka Aviva stopniowo pojawiła się w poszczególnych krajach, zastępując dotychczasowe marki, przy poszanowaniu ich dorobku i znaczenia dla klientów. Dzięki temu grupa może w pełni wykorzystać potencjał silnej, globalnej marki.
„Wprowadziliśmy w Polsce markę macierzystej grupy Aviva uwzględniając pozycję marki Commercial Union. Ta zmiana wzmocniła naszą firmę. Jesteśmy coraz bardziej postrzegani jako duża, stabilna, nowoczesna i międzynarodowa grupa, której na świecie zaufało ponad 44,5 milionów klientów, z czego ponad 3 miliony w Polsce” – podkreśla Maciej Jankowski, prezes grupy Aviva w Polsce.
„W czerwcu 2009 roku rozpoczęliśmy kampanię reklamową wprowadzającą markę Aviva. Pokazujemy w niej w atrakcyjny sposób, jakie korzyści odnoszą klienci korzystający z naszych ubezpieczeń i produktów inwestycyjnych. Mówimy o ubezpieczeniach zrozumiałym językiem. Zwracamy uwagę na proste formalności i szybką wypłatę świadczeń. Przekonujemy, że dotrzymujemy obietnic. Odbiorcy nie tylko zapamiętali naszą nową nazwę, ale trafnie odczytali przekaz o tym, co marka Aviva reprezentuje. Jej znajomość przeszła nasze oczekiwania. W styczniu 2010 roku, czyli po 7 miesiącach jej obecności w Polsce, jej spontaniczna znajomość w naszej grupie docelowej wyniosła 32 proc., a znajomość wspomagana 62 proc.” – mówi Dominika Kraśko-Białek, wiceprezes grupy Aviva w Polsce.
Po zmianie nazw spółek i marki na Aviva warunki umów z klientami nie zmieniły się. Klienci nie muszą dopełniać żadnych formalności. Przygotowując się do zmiany marki Aviva utworzyła jedno centrum obsługi klientów. Dzięki temu klient, który korzysta z usług kilku spółek Aviva – na przykład ma ubezpieczenie na życie i ubezpieczenie mieszkania – uzyskuje odpowiedzi na swoje pytania od jednego konsultanta. Znacznemu skróceniu uległ też czas rozpatrywania wniosków o wypłaty świadczeń.
Zmiana nazw spółek na Aviva nie wiąże się z żadnymi zmianami ich akcjonariuszy – firma po prostu wprowadziła w Polsce markę macierzystej grupy. Zmiana nie miała też związku z kryzysem na rynkach finansowych – decyzja o stopniowym wprowadzaniu marki Aviva w Polsce została podjęta na długo przed jego rozpoczęciem. Klienci w Polsce znają markę Aviva od 2007 roku, kiedy to w ówczesnym logo Commercial Union pojawił się element wskazujący na przynależność do grupy Aviva. Grupa Aviva na świecie i w Polsce ma silną pozycję kapitałową i finansową.